sâmbătă, 12 iunie 2010

In memoriam Marcel Chirnoaga

*„Arta trebuie sa fie ca o scrisoare de dragoste"
Grigore Ilisei

Pe 4 iunie( anul trecut), la Galeriile Dana din Iasi (str. Prof. Cujba, nr.17), a avut loc vernisajul expozitiei comemorative “Marcel Chirnoaga”. Graficianul, considerat unul dintre cei mai importanti artisti plastici contemporani, a murit in aprilie 2008. Figura sa a fost rememorata la Iasi de Dan Erceanu, Dragos Patrascu si Grigore Ilisei, cel din urma fiind autorul unui portret Marcel Chirnoaga realizat cu putin timp inaintea disparitiei sale. Publicam in acest numar un fragment din interviul acordat de artist in 1997 lui Grigore Ilisei, in cadrul emisiunii “Oleaca de taifas” de la TVR Iasi. De altfel, este unul dintre putinele dialoguri pe care Marcel Chirnoaga le-a purtat in fata reportofonului sau a camerei de luat vederi. Acesta descrie citeva episoade spectaculoase ale biografiei sale si vorbeste despre munca sa in raport cu cea a artistilor contemporani..
Vizualizati interviul aici:

http://suplimentuldecultura.ro/index/continutArticolNrIdent/Interviu/5063

Astfel, va propun retrospectiva urmatoare: I Cicluri , II Ilustratii , III Disperatele. Mi-am propus sa trec in arhiva o colectie de gravuri , deoarece am vazut ca nu se pot gasi la o calitate prea buna , dar cel mai mult ma pune pe ganduri faptul ca prea multi..de fapt toti ma intreaba cine -i "respectivul" cand mentionez numele lui. Ok. Din nou , calitatea va varia , tocmai de aceea am scanat (va veti sa seama ) pagini din singurul volum cu ilustratii ale lui Chirnoaga pe care l-am vazut vreodata , iar pe acesta am avut marele noroc sa-l achizitionez )

Un comentariu:

  1. Superbe gravurile lui Marcel Chirnoaga !
    Si eu incerc sa-mi fac ocolectie de volume ilustrate cu gravuri de
    Marcel Chirnoaga si Ion State,in special.
    Pana acum am reusit doua cu M.C.
    -Apele de miazanoapte deJose Sarney
    -Sfinxul de Mircea Malita

    Cu deosebita stima,
    Gh.Visoiu

    RăspundețiȘtergere